FAQ | Veelgestelde vragen
Index
Algemeen
Account
|
Bestellen
Betalen
|
Levering / afhalen
Dienst na verkoop
|
Algemeen
Je kan ons vinden op de Kortrijksesteenweg 875 te 9000 Gent.
Op de pagina onze winkel kan je meer informatie terug vinden.
Onze algemene e-mail adressen zijn terug te vinden op de pagina met bedrijfsinformatie.
Indien je gebruik maakt van het contactformulier komt jouw bericht ook automatisch in onze inbox terecht.
Je kan een overzicht van de openingsuren en alle informatie over onze sluitingsdagen terugvinden op de openingsurenpagina.
Bij elk product op de website staat een voorraadweergave, zowel op de overzichtspagina's als op de detailpagina's.
Gent / bij Codima Gent geeft onze eigen voorraad weer. Als een product op voorraad in Gent is kunnen we het dus meteen leveren. Deze weergave wordt de hele dag door bijgewerkt.
Leverancier / bij leveranciers geeft de voorraad bij een selectie van onze leveranciers weer. Deze weergave wordt dagelijks bijgewerkt.
Kom je naar de winkel om een product aan te kopen dat maar beperkt in voorraad is? Bestel het dan even via de website, zo ben je zeker dat niemand anders het heeft gekocht vooraleer je bij ons bent. Je kan bij een online bestelling de keuze maken om deze in de winkel op te halen.
Account
Onze website werd vernieuwd. Het was helaas niet mogelijk om de bestaande gebruikersaccounts over te nemen. Je kan hier een nieuwe account aanmaken.
Meer informatie is te vinden op de pagina over de lancering van de nieuwe webshop.
Dit kan zeker. De resellerpagina bevat alle informatie die je nodig hebt om jouw samenwerking in orde te brengen.
Neem gerust contact op indien je vragen hebt.
Bestellen
Een online bestelling hoeft niet altijd een levering aan huis of in een ophaalpunt te zijn. Je kan bij de verzendwijze ook kiezen om jouw bestelling in onze winkel op te komen halen.
Dit is ook van toepassing op de betaling. Je kan bij het afronden van de bestelling kiezen om de bestelling gewoon bij jouw bezoek in de winkel te betalen. We bevelen wel aan om de betaling reeds online uit te voeren. Zo bespaar je heel wat tijd in de winkel.
Hierdoor is het mogelijk om via een online bestelling een artikel te reserveren zodat je zeker bent dat jouw gewenste product voor jou klaar ligt wanneer je langskomt.
Online bestellen is niet verplicht, maar we raden het wel aan. Als je bij een product in de webshop ziet dat er voorraad is bij Codima kan je gewoon langskomen om het het gewoon komen kopen in de winkel.
Echter, indien je het product eerst online reserveert ben je er steeds zeker van dat het product er nog is op het moment dat je langskomt in de winkel. Het zal dan ook voor jou aan de kant worden gezet, waardoor je veel sneller kan worden geholpen.
Je bestelling annuleren kan zeker. Dit kan in een antwoord op de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen, zo beschikken we meteen over alle nodige gegevens. Indien je hier niet over zou beschikken kan je het contactformulier gebruiken.
Annulering tijdens de openingsuren? Neem dan even telefonisch contact op voor een nog snellere afhandeling.
De annuleringspagina bevat extra informatie over deze procedure.
Indien je niet in België woont, maar wel in een land uit de Europese Unie is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder bij ons de BTW te betalen, op voorwaarde dat je over een geldig BTW nummer beschikt, volgens het stelsel van intracommunautaire leveringen.
Dit BTW nummer kan je invullen bij het aanmaken van een factuuradres na jouw bestelling of in jouw account. Hierna zal de BTW automatisch aangepast worden in het overzicht van de bestelling, zodat je de aangifte en betaling van de BTW in jouw eigen land kunt uitvoeren.
Alle prijzen in de webshop zijn inclusief BTW en kosten zoals Auvibel, BEBAT en Recupel. Tijdens het afrekenen en in het winkelmandje tonen we wat het BTW bedrag is.
Eventuele verzendkosten zijn niet standaard inbegrepen, maar worden ook weergegeven in het winkelmandje of tijdens het afrekenen.
Het totaalbedrag aan het einde van de bestelling is steeds inclusief alle kosten. Indien je een intracommunautaire aankoop doet wordt de BTW automatisch van het totaalbedrag afgehouden.
We krijgen regelmatig vragen over computerproducten die niet standaard in ons enorme gamma zitten. Het aanbod is gewoon té gigantisch om alles meteen aan ons aanbod toe te voegen.
Wij helpen jou echter graag om het door jou gewenste product te vinden. Als je iets niet kunt vinden stel je best even jouw vraag via het online contactformulier.
Wij zoeken dan voor jou uit of we het product kunnen leveren, wat de prijs is en hoe lang een eventuele levering zou duren. Indien we het product niet kunnen leveren proberen we een goed alternatief voor te stellen.
Je kan de status van jouw bestelling opvolgen via jouw account op de website.
Ga hiervoor naar mijn Codima account en log in. Klik daarna in de linker kolom op mijn bestellingen. Hier krijg je te zien wat de status van jouw bestelling is, zowel voor lopende als voor reeds afgesloten bestellingen.
Doordat beschikbaarheden en levertermijnen verschillen van product tot product en van moment tot moment kunnen we, als jouw product niet in voorraad is, geen exacte leverdatum geven. Indien je meer info zou willen over de exacte levertermijn neem je best even contact op met één van onze medewerkers.
Betalen
Betalen met Ecocheques of cadeaucheques is helaas
We beschikken ook over eigen geschenkbonnen, deze kan je uiteraard wel gebruiken.
Je kan zowel in onze winkel als op onze website met de meest courante betalingsmethodes betalen. We hebben op de pagina betalen een overzicht gemaakt waarin we alle mogelijkheden op een rijtje zetten.
Wij proberen iedereen een zo scherp mogelijke prijs te geven. Hierdoor werken wij niet met kortingen voor specifieke doelgroepen, zoals studenten of mensen die in specifieke sectoren of voor specifieke werkgevers werken. Deze prijzen gelden gewoon voor iedereen.
Wil je een grote aankoop doen? Contacteer ons om een offerte aan te vragen. We bekijken graag wat de mogelijkheden zijn.
Resellers en scholen die met ons samenwerken kunnen gebruik maken van dealerprijzen. Onze resellerpagina bevat hier meer informatie over.
Je kan jouw kortingscode op 2 plaatsen invullen.
In het winkelmandje kan dit door aan de rechterzijde op 'pas kortingscode toe' te klikken. Wanneer je dit doet verschijnt een invoervak voor jouw code.
Je kan de code ook invullen bij het afrekenen. Hier kan je de code invullen in het daarvoor voorziene vak, in de rechterkolom, onder het kader met het overzicht van jouw bestelling.
Problemen bij het gebruik van jouw code? Contacteer ons om geholpen te worden.
Kopen of afbetaling is niet mogelijk bij Codima. We beschikken echter over heel wat andere betalingsmethodes, bijvoorbeeld kredietkaart, zodat wij jou toch goed kunnen helpen.
Wij streven naar een scherpe, eerlijke prijs voor iedereen. De prijzen op onze website zijn hierdoor doorgaans heel concurrentieel en marktconform.
De snelle evolutie in onze sector zorgt soms echter voor prijsverschillen. Hoewel een laagste prijs garantie niet mogelijk is bekijken wij graag wat de mogelijkheden zijn indien je dit zou opmerken. Contacteer ons gerust met wat je ontdekt hebt!
Voor particulieren is dit niet mogelijk. Voor enkele specifieke zakelijke klanten en publieke instellingen is dit onder voorwaarden wel mogelijk. Contacteer ons voor meer informatie.
Dit kan zonder problemen via de webshop. Tijdens het aanmaken of bijwerken van een account zijn er mogelijkheden om gebruik te maken van een BTW nummer, een bedrijfsnaam en verschillende leveradressen. Je kan ook een opmerking toevoegen indien er referenties op de factuur moeten worden geplaatst.
Bekijk deze FAQ onderwerpen indien je met intracommunautaire BTW of speciale betalingsvoorwaarden werkt.
Werkt jouw bedrijf of organisatie met eigen bestelbonnen? Dan is het handiger om jouw bestelling via sales at codima dot be te plaatsen en de bon aan jouw bericht toe te voegen.
Levering / afhalen
Wij versturen onze zendingen standaard met GLS. De levertermijn is normaal 1 werkdag indien besteld voor 17u en op voorraad in Gent.
Kleine pakketjes worden soms met de gewone post verzonden. Deze pakketten kan je niet volgen met een code, maar ze passen in jouw brievenbus, waardoor de levering nog vlotter kan verlopen.
Hier kan je een uitgebreid overzicht over leveringen en verzendingen terug vinden.
De levertermijn van jouw bestelling hangt af van wat je besteld hebt en het moment waarop je dit besteld hebt.
Op de pagina leveringstermijn kan je een uitgebreide beschrijving vinden van de te verwachten termijn.
Indien je niet aanwezig bent bij aflevering stuurt GLS jou een 'niet thuis' mailtje of laten ze een briefje achter. Het pakket zal bij jouw buren worden geleverd, naar een nabije GLS Parcelshop worden gebracht of op een later moment automatisch opnieuw worden aangeboden.
Op de pagina afwezig of foutief adres kan je hier extra informatie over vinden.
Wanneer wij jouw bestelling afwerken bevestigen wij dit via e-mail. Indien het gaat om een afhaling en wij beschikken over jouw GSM nummer sturen we ook een SMS.
Onze verzendkosten zijn afhankelijk van het totaalbedrag van de bestelling en de locatie waar het pakket geleverd moet worden.
Op de pagina verzendkosten geven we een gedetailleerd overzicht van alle verzendkosten voor standaard bestellingen op de website.
Dienst na verkoop
Op de meeste van onze producten heb je 2 jaar garantie. De garantievoorwaarden kunnen echter verschillen van product tot product van van gebruiker tot gebruiker.
Een uitgebreide beschrijving van de voorwaarden is terug te vinden op onze garantiepagina.
Dit is zeker mogelijk, hoewel we meestal sneller kunnen helpen als je er even mee langs komt. Je neemt vooraf best even contact met ons op, misschien kunnen wij jou wel op afstand helpen. De pagina garantieretour bevat hier meer informatie over.
Het is mogelijk om de garantie op jouw laptop of computer uit te breiden. Op onze andere producten is dit niet mogelijk.
Belangrijk om weten is dat dit gelijktijdig met de aankoop van het toestel moet gebeuren, achteraf is dit niet meer mogelijk. Contacteer ons voor meer informatie.
Jazeker. We kunnen herstellingen en onderhoud uitvoeren aan toestellen van alle merken. Neem gerust contact op met onze technische dienst voor meer informatie.
Jazeker. We kunnen herstellingen en onderhoud uitvoeren aan toestellen van alle merken en oorsprong. Neem gerust contact op met onze technische dienst voor meer informatie.
Het herroepingsrecht of het recht van retour geeft je, onder enkele voorwaarden, het recht om binnen de 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling af te zien van jouw aankoop. Zo kan je jouw bestelling terug zenden en de kosten van jouw aankoop terug betaald krijgen.
De pagina retour bevat alle informatie die je nodig hebt om beroep te doen op deze dienstverlening.
De pagina retouradres en instructies bevat het adres en de instructies die je nodig hebt om jouw retour terug te sturen en een vlotte afhandeling van de retour te garanderen. Je neemt best wel even contact op met de medewerkers van de dienst na verkoop zodat zij op de hoogte zijn voordat wij jouw pakket terug krijgen.
Wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht zijn de kosten van de retourzending voor jouw rekening. Indien het gaat om een herstelling of defect hangt dit af van het probleem.
Op onze pagina retouradres en instructies kan je meer informatie vinden.