Retour
Recht van retour
Als je een bestelling plaatst via onze webwinkel en dit bij jou laat leveren heb je het recht om deze aankoop, onder bepaalde voorwaarden, te retourneren / te annuleren.
Wanneer alles in orde blijkt te zijn kan je binnen de 7 dagen nadat wij jouw pakket hebben ontvangen een terugbetaling van zowel jouw aankoop als de verzendkost naar jou toe verwachten. De kost van de retourzending is voor jouw eigen rekening.
Hou er rekening mee dat het recht op retour enkel voor particulieren geldt. Wanneer je geen particulier bent en jouw bestelling wilt retourneren neem je best zo snel mogelijk contact met ons op.
Wettelijke voorwaarden
- Termijn: de retourzending dient binnen de 14 dagen na de levering te worden uitgevoerd.
- Op afstand: het dient om een aankoop ‘op afstand’ te gaan. Wanneer je een product via de website reserveert en dit in de winkel komt afhalen (of omgekeerd) heb je géén aankoop op afstand gedaan.
- Staat van het product: het product mag uitgepakt en gebruikt zijn. Hou er echter wel rekening mee dat beschadigingen aan zowel de verpakking als het product aanleiding kunnen geven tot een vermindering in het terugbetaalde bedrag.
- Uitzonderingen: software waarvan de verpakking / het zegel is geopend valt onder de uitzonderingen op deze wetgeving en kan niet worden terug gestuurd, net zoals gepersonaliseerd werk, maatwerk of zaken die speciaal voor jou werden besteld.
Afhandeling
- Aanmelden: Laat binnen de 14 dagen na levering van het pakket weten dat je beroep wenst te doen op het retourrecht.
- Verzenden: Je mag het pakket tot 21 dagen na levering terug zenden indien je binnen de 14 dagen na levering hebt laten weten dat je het pakket wenst terug te sturen. Deze pagina bevat de verzendinstructies.
- Ontvangst: Zodra wij het pakket hebben ontvangen wordt het door de dienst retouren nagekeken en ontvang je een seintje.
- Terugbetaling: Binnen de 7 dagen na ontvangst van jouw product betalen wij jouw aankoop terug.
- Bij zichtbare gebruikssporen aan het product of bij een verpakking die zwaar beschadigd is of niet terug gezonden werd heb je geen recht meer op de terugbetaling van jouw volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je een vergoeding van 75% van jouw originele aankoopbedrag.
- Indien het product zelf beschadigd of niet compleet is kan het niet zonder meer worden terug genomen. In dit geval nemen wij contact met jou op om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Tips
- Telefoneren of mailen: indien je jouw product zou willen terug bezorgen neem je best eerst contact op met onze dienst na verkoop. Zo kan een eventuele retour vlot afgehandeld worden, zelfs indien jouw zending niet aan alle voorwaarden zou voldoen.
- Kom zelf langs: de vlotste manier om jouw retour af te handelen is zelf langs te komen met het product in de winkel. Zo kan alles snel en correct worden afgehandeld.
- Let op met jouw verzending: je kan het pakket gewoon terug sturen. Zorg er wel voor dat je het pakket zo goed mogelijk inpakt en een bewijs van verzending vraagt aan de koerier, om eventuele problemen te voorkomen.
- Voldoende informatie: zorg bij een retour steeds voor voldoende informatie: een kopie van jouw aankoopbewijs, met vermelding van jouw rekeningnummer en, bij voorkeur, wat uitleg over de reden van retour. Dit zal ervoor zorgen dat de afhandeling vlotter verloopt.